xxx2 pink panties and curly hair brunette masturbates. free sex stories

En tribut till Allen Berg

Nåväl, vem är då denne Allen Berg frågar sig vän av ordning, och vad har den Formel 3-bil, som Christer Andreassen renoverar i Saltis, för roll i sammanhanget?

Christer är en man som brinner för projektbilar som berättar en fängslande historia. Så det fanns ingen tvekan när en vintagerejsande skollärare från Norge bad om hjälp med sin åttiotals F3:a av märket Ralt RT3 som legat i en tolvårig dvala. En bil som den karismatiske kanadensaren Allen Berg, med svenska släktband, tämligen framgångsrikt tävlingsrattat visade det sig. År 1983 fanns han med i det Brittiska Formel 3 mästerskapet, för att några år senare ta klivet upp till Formel 1. Numera driver han racingskolor i Kalifornien och blev helt nyligen invald i ”Canadian Motorsport Hall of Fame”!

Historik från tre länder
Men låt oss ta det hela från början. Bilen köptes ny av Neil Trundle Racing för att delta i Brittiska Formel 3 mästerskapet 1983 med Allen Berg #5 som förare. Kanadensaren körde en handfull race inledningsvis för Trundle innan han sedermera avancerade till Eddie Jordan Racing och slutade femma, det blev även några podiumplatser i det årets extremt tuffa mästerskapet som dominerades av Ayrton Senna och Martin Brundle. Alla körde Ralt-bilar, det vassaste märket som var något av en ”rockstar” på åttiotalets Formel 3-scen. Vår projektbil köptes till Sverige 1985 och kördes i det svenska F 3-mästerskapet under några år, där den var med i en våldsam krasch, genomgick en omfattande reparation och fick ett helt nytt monocoque-chassi. I slutet av åttiotalet såldes bilen vidare till en norsk förare som under ett antal år tävlade med bilen, även i det svenska mästerskapet, innan den blev stående i garage och föll mer eller mindre i glömska. En bra bit in på 90-talet köpte tävlingsrutinerade norrmannen Petter Huse bilen och körde historisk racing fram till 2007, när nuvarande ägaren Kolbjörn Heldal köpte Ralten. Han tävlade historiskt något år innan bilen ånyo fick stå i garagedvala, i hela 12 år, medan Kolbjörn la all energi på sina två söners karriärer i det norska juniorlandslaget i skidskytte.

Grundligt research-arbete
Christer Andreassen går alltid in i renoveringsprojekt med stor omsorg för detaljer vilket inbegriper en gedigen research. Något som denna gång föll väl ut och innebar att ribban för renoveringen höjdes, i samförstånd med ägaren, under arbetets gång. Det ”brittiska racingspåret” ger ju bilen en betydligt mer racinghistorisk dignitet och begärlighet. – Jag har även kontakt med Allen Berg som idag bor i San Diego, han blev eld och lågor och följer renoveringen med stort intresse. Det här är ju sånt som gör att sinnet får segel, säger Christer medan han med svepande rörelser förser bilen med tidskorrekta dekaler.

Vad har varit svårast under renoveringen?
Nja, den kanske största utmaningen har varit att vi tvingats tillverka nya karossdelar, göra nya gjutformar plus en tämligen mångfacetterad och komplicerad inpassning, inte minst av de båda ”sidepodsen”, ett både dyrt och tidskrävande arbete, berättar Christer.

Bilen är ju nästa helt klar, hur ser framtiden ut?
– Tanken som Kolbjörn har är att köra ett antal utvalda historiska lopp i Skandinavien, kanske 3-4 race och något år kanske bilen får vila helt. En viktig och stor dröm på hans ”bucket list” är att köra något av de riktigt stora europeiska historiska F 3-racen, allra högst upp på listan står prestigefyllda GP de Monaco Historique F 3, men det finns också race i Tyskland och England som lockar. Allra närmast är ju Velodromloppet i sommar, om nu inte coronaviruset grusar allt. Helt säkert är däremot att vi ska genomföra en rejäl ”shake-down-run” på en Trackday framåt vårkanten, avslutar Christer.
Liss Lars-Erik Larssson

xem sex european girl seeded by asian.
xvideos
cuckolding sluts carmen valentina and gia paloma cumswap.