Viktigt att kunden blir nöjd

Nu har Petar Stekic flyttat sin cykelbutik från källare till markplan i Saltsjöbaden centrum. Han vill att kunderna ska trivas och välkomnar alla typer av cyklister.

– Det absolut viktigaste som cykelreparatör är så klart att kunden blir nöjd. jag tycker om när kunderna klagar så att jag får göra reparationen ännu bättre, säger Petar Stekic samtidigt som han tar emot en cykel som behöver en grundlig genomgång.
Han tycker det är viktigt att alla typer av cyklister känner sig välkomna att komma in och prata cykel, proffset med den dyra carbonracern likväl som den som vill laga punktering på barnens vårcykel just framtagen ur källaren.

Hoppas på cykelhäng
Den nya butiken ligger i SEB:s gamla bankvalv med ingång från utsidan. Det är ljust, modernt och fräscht, helt annorlunda från källarlokalen där Petar tidigare har huserat.
– Jag hoppas att det kan bli lite cykelhäng här, man tar en kaffe och snackar lite cykel, klämmer och känner på produkter och har det trevligt, så som cyklister brukar ha det, säger Peter Stekic.
Utöver att reparera cyklar kommer sortimentet med produkter att utökas löpande.
–Ja men visst, man ska inte behöva åka runt hela stan för att köpa ett bra flaskställ eller ett cykellås till barnens cykel.
Peter Stekic hoppas och tror att lokalen kan locka nya kunder och är glad över att för egen del få en klart trevligare arbetsmiljö att jobba i.
– Det är helt klart mer motiverande att komma till jobbet nu, säger han och ler.
Text och foto: Johan Eriksson